اسپری و قلم های دافع حشرات دیت: سلاحی قدرتمند در برابر نیش پشه

 

 

دافع حشرات

پشه ها به عنوان بخشی از طبیعت وحشی اجتناب ناپذیرند. گاهی حضور پشه در هنگام مسافرت، در پارک و کنار دریا و جنگل می تواند خاطره یک سفر زیبا و مفرح را کاملا دگرگون کند. کودکان، افرادی که از کمبود ویتامین رنج می برند، افراد بیمار و مسافرانی که بومی یک منطقه محسوب نمی شوند، بیشتر در معرض نیش زدگی پشه ها قرار دارند. نیش پشه در پاره ای از موارد می تواند باعث ایجاد آلرژی در بعضی از افراد گردد. آلرژی پوستی نسبت به نیش پشه در فاصله زمانی 20 دقیقه تا 24 ساعت بعد از نیش زدگی مشاهده شده است. زمان فعالیت اغلب پشه ها از غروب خورشید تا سپیده دم است. پشه ها در آب تخم گذاری می کنند و بعد از چند هفته به بلوغ میرسند. پشه های نر دهانی کوچک دارند و از گیاهان تغذیه می کنند اما پشه های ماده دهانی بزرگتر دارند و از خون جانوران و انسان تغذیه می کنند. پشه های ماده برای اینکه طعمه از حضور آنها آگاه نشود قبل از نیش زدن، مکان نیش زدن را بی حس میکنند و سپس نیش را وارد پوست می کنند. به همین خاطر است که شما در هنگام گزش دردی احساس نمی کنید. 

همچنین بخوانید: ۵ نکته کلیدی برای انتخاب بهترین اسپری ضد گزش حشرات برای کودکان

 

پشه ها از چه راههایی طعمه خود را شناسایی می کنند؟

  1. با  گیرنده های شیمیایی که از فاصله ای حدود 40 متر از روی بوی بدن انسان، طعمه خود را شناسایی می کنند.
  2. از طریق بینایی به ویژه اگر طعمه در حال حرکت باشد.
  3. از طریق حرارت بدن طعمه، قادر به شناسایی آن هستند.

اسپری ضد گزش حشرات



 

چگونه می توانیم از نیش حشرات در امان بمانیم؟ 

نکات زیر در صورتی که وسایل لازم برای جلوگیری از نیش زدگی پشه و دفع آن  مانند قلم دافع حشرات دیت را به همراه ندارید می توانند بسیار سودمند باشند:

از کمپ زدن در مناطق باتلاقی یا مناطقی که نزدیک به رودخانه ها یا مانداب ها هستند خود داری کنید. کلا مناطق مرطوب، مکان های مناسبی برای رشد پشه محسوب می شوند.

از شلوارهای ضخیم و سنگین مانند شلوار جین استفاده کنید. بسیاری از پشه های مناطق کویری قادرند از روی پوشش نازک نیش بزنند. استفاده از لباس های آستین دار در هنگام شب توصیه می شود.

شلوار خود را درون جوراب خود قرار دهید.

لباس هایی به رنگ روشن بپوشید تا به راحتی بتوانید حشرات و پشه ها را ببینید.

یکی از جذب کننده گان مهم پشه، نور سفید است. در صورتی که در هنگام شب از وسایلی با نور سفید استفاده می کنید آنها را با وسایل روشنایی دارای نور زرد جایگزین کنید.

 

در صورت گزیدگی توسط حشرات چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

در هنگام گزش از خاراندن مکان گزش خودداری کنید. محل گزش را با مقداری آب خنک و صابون بشویید. همچنین می توانید از داروهای ضد خارش مانند کالامین یا لوسیون پس از نیش حشرات دیت مدل آلوئه ورا استفاده کنید. در صورتی که بعد از نیش پشه هر یک از تغییرات زیر در مصدوم مشاهده شد سریعا او را به اولین مرکز درمانی انتقال دهید:

حساسیت آنی نسبت نور، تورم بسیار زیاد محل گزش، ضعف عضلانی، سفت شدن گردن، عدم هوشیاری و گیجی و سر درد شدید

قلم دافع حشرات

قلم دافع حشرات دیت چیست؟

اين فرآورده حاوي دي اتيل تولاميد با نام شيميائي N,N-dietyl-3-methy benzamide است كه در سال 1954 كشف شد و از سال 1957 مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول مشهورترين فرآورده تجاری و موثرترين و پرمصرف ترين دور كننده پشه موجود مي باشد. بوی دیت باعث گمراه کردن پشه در فاصله نزدیک می شود و قادر به تشخیص بوی اسید لاکتیک و دی اکسید کربن خروجی از بدن نمی شود. فراورده های دارای دي اتيل تولاميد به شكل های لوسيون، اسپري و محلول و استیک ( قلم) وجود دارد که شکل قلم به دلیل مزایای جامد بودن، داشتن جذب کم و عوارض کمتر، قابل استفاده روی پوست صورت، قابل حمل در جیب و امکان استفاده از آن بدون آلوده شدن دست بر سایر شکل ها برتر است. این فراورده مشابه فراورده خارجی (stick Autan) بوده و از نظر ظاهر به دو صورت زیر در دسترس است.

1-  قلم دیت 33%  جامد و شفاف با بوي مطبوع و طول اثر 8-6 ساعت که برای افراد مختلف و کودکان بالای 6 ماه قابل استفاده می باشد. برای کودکان زیر شش ماه می توان در ظرف را باز نمود و در بالای تخت آنها قرار دارد و هر شب مقداری از سطح آن را برداشت تا به ملایمت تبخیر شود. 

2- قلم دیت 40%  با طول اثر طولانی تر برای افرادی که بیشتر در معرض نیش پشه ها هستند مانند ماهیگیران، کشاورزان و کسانی که در بنادر مشغول هستند.

این فراورده ها در شرايط آب و هواي گرم تا دمای 50 درجه پايدار است و به سهولت با آب از روي سطح پوست شسته ميشود. اين فرآورده بدليل شكل داروئي جامد ميزان جذب پوستي كمتري نسبت فرآورد هاي محلول، لوسيون و اسپري دافع حشرات دارد. اين فرآورده براي اولين بار در كشور پس از حدود 15 سال مطالعه و بررسي از جنبه هاي مختلف توسط شرکت داروئی ریحان نقش جهان تهيه شده و مي تواند بعنوان فراورده مناسب براي جلوگيري از آزار نيش حشراتي چون پشه، ساس و كنه و همچنين جلوگيري از بروز  بيماريهاي مربوط به حشرات مانند مالاريا موثر باشد و ميتوان با کشیدن مقدار كمي از آن بر روي قسمت هاي باز بدن مانند دست، صورت و پاها در اتاق و فضاي خارج از اتاق مانند حياط، جنگل، كنار دريا، بنادر و مزارع از اذيت وآزار حشرات در امان بود.

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش