3 نکته ی مهم درباره ی بارداری و محصولات دافع حشرات که باید بدانید.

 

گزش حشرات

آیا پشه ها به زنان باردار بیشتر جذب می شوند؟

حتما شما که اکنون باردارهستید، فکر می کنید پشه ها بیش از هر زمان دیگری دوست دارند شما را بمکند، این فقط تصورات شما نیست، زنان باردار پشه های بیشتری را نسبت به زنان غیر باردار جذب می کنند. کارشناسان فکر می کنند دلیل این امر این است که پشه های نیش زننده به دی اکسید کربن علاقه دارند و زنان باردار بیشتر نفس می کشند، 21 درصد بیشتر هوا را بیرون می دهند، در نتیجه مقدار بیشتری گاز و همچنین رطوبت آزاد می شود، به طوری که پشه ها به این سمت کشیده می شوند. دلیل دیگری که پشه ها برای مادران باردار ایجاد خطر می کنند، این است که آنها به دنبال گرما هستند و مادران باردار در روند تکامل جنین به طور کلی دمای بدن بالاتری نسبت به سایر زنان دارند.

 

گزش حشرات در بارداری

اگر باردار هستید و فکر می کنید که چگونه می توانید از خود و کودک در برابر گزش پشه محافظت کنید، پاسخ ساده است:

استفاده از قلم دافع حشرات دیت مطابق با دستور موجود در برچسب محصول ( فقط با کشیدن یک خط چند سانتی روی صورت و قسمت های باز بدن) نه تنها ایمن است، بلکه یک روش هوشمند برای محافظت در برابر گزش و سایر بیماری های منتقله از پشه است. 

DEET در جلوگیری از پشه و کنه بسیار موثر است و توسط E.P.A 1(آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا)، C.D.C2 ( مرکز کنترل بیماری آمریکا)، ACOG3 (کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان ) و AAP 4(آکادمی اطفال آمریکا) برای استفاده در بزرگسالان، کودکان بالای 2 ماه و حتی زنان باردار توصیه می شود. اما برخی از مردم هنوز در مورد ایمنی DEET شک دارند. معمولاً توصیه هایی از DEET که در بیشتر اشکال محصولات دافع حشرات معمولی در ایالات متحده یافت می شود، وجود دارد. اطلاعات زیادی در مورد اثرات مضر احتمالی این مواد شیمیایی در بارداری در دسترس نیست. اما آنها برای سالها و چندین نسل بدون هیچ گونه اثر سو شناخته شده یا گزارش شده مورد استفاده قرار گرفته اند.

حدود 104 میلیون آمریکایی سالانه از DEET استفاده می کنند، و گزارشات مربوط به عوارض جانبی "در مقایسه بسیار کوچک است، "E.P.A ( آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا) در بررسی ایمنی خود نوشت فقط مقادیر کم DEET به جریان خون مادر باردار منتقل می شود و این نشان می دهد نوزادان در معرض میزان بسیار کمی از آن قرار می گیرند. در سال 2010 ، محققان C.D.C ( مرکز کنترل بیماری آمریکا)، خون 150 زن باردار در نیوجرسی و بند ناف آنها را برای تعدادی از سموم دفع آفات تجزیه و تحلیل کردند. میزان DEET در سطوح چشمگیری نبود. مارک رابسون (Mark Robson)، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد زیست شناسی گیاهی و آسیب شناسی در دانشگاه راتگرز اعلام کرد: "وزن، طول و محیط همه نوزادان هنگام تولد طبیعی بود". دکتر سارا جی اوبیکان (Dr. Sarah G. Obican) متخصص جنین مادر و عضو سازمان متخصصان اطلاعات تراتولوژی اعلام کرد: خانم های بارداری که می خواهند بسیار محتاط باشند ممکن است از محصولات دافع حشرات با غلظت کمتر DEET استفاده کنند تا مقدار آن درخون آنها را محدود کنند. و ما قلم دافع حشرات دیت که نسبت به اشکال اسپری میزان جذب پوستی کمتری دارد را توصیه می کنیم .

محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند DEET می تواند از جفت عبور کرده و به جنین برسد. اما DEET فقط درخون بند ناف چهار نفر از 50 مادر تشخیص داده شد. نکته مهم این است که، دکتر رز مک گاردی (Rose McGready)، نویسنده اصلی این تحقیق و استاد بهداشت گرمسیری مادر و کودک در دانشگاه آکسفورد، اعلام کرد: "نوزادان مادران در معرض DEET از نظر رشد و نمو تحت تأثیر قرار نگرفتند و هیچ یک از عوارض جانبی روی رشد کودکان تا یک سال بعد مشاهده نشد."

 

کرم گزش حشرات در بارداری

آیا استفاده از محصولات دافع حشرات به زنان باردار یا جنین آسیب می زنند؟

تجزیه و تحلیل تحقیقات جدید نشان می دهد که دافع حشرات DEET به زن باردار یا جنین او آسیب نمی رسانند، زیرا طبق دستورالعمل برای جلوگیری از آلودگی به ویروس زیکا (Zika) استفاده می شود. قرار گرفتن در معرض این ویروس که از پشه منتقل می شود، در دوران بارداری می تواند باعث نقایص ویرانگر مادرزادی، از جمله میکروسفالی شود، که منجر به کوچک شدن سر و مغز غیر طبیعی می شود.

دکتر بلر وایلی (Dr. Blair Wylie)، دانشیار گروه فارماکولوژی مادر و جنین دانشکده پزشکی هاروارد گفت: "با توجه به آنچه که ما در مورد Zika و DEET می دانیم ، شواهد به طرز گسترده ای طرفدار استفاده از محصولات حاوی DEET است." تیم وی خاطرنشان کرد که با بررسی آژانس حفاظت از محیط زیست در سال 1998 مشخص شد که DEET هیچ خطری برای سلامتی کاربران ندارد. سازمان حفاظت محیط زیست این یافته را در سال 2014 مجدداً تأیید کرد.ویلی گفت: یک عفونت در دوران بارداری با زیکا می تواند نوزادان را در معرض خطر مرگ، نقایص مادرزادی از جمله مشکلات مغزی، رشد ضعیف و کاهش شنوایی یا بینایی قرار دهد. 


 

  1. United States Environmental Protection Agency
  2. American Center for Disease Control and Prevention
  3. American College of Obstetricians and Gynecologists
  4. American Academy of Pediatrics

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش